Monday 13 July 2009

hujan lenjun, basah lebat

hohoho... aku terasa nak demam arini.. smlm aku batuk2. ni semua kurkure arep punya pasal. tapi aku abiskan jugak. haha

kelas arini kurasakan bosan yg amat sbb tak boleh tumpu.. abis kelas td terus aku jumpa pomen suruh dia betulkan timing motor aku. pastu aku call owner rumah sbb dia kata nk blikan aku kerusi n sofa, dari minggu lepas lagi.. maka arini barulah dia tunaikan janji2 manis dia tu..

aku naik motor encik subash ni g udupi. tetibe hujan turun.. makin lama makin lebat sampai dia terpaksa stop kat tepi jalan. dalam hatii aku kata baikla baik auto. aku dahla pakai raincoat je. seluar takde, sbb kene kencing dgn anjing yg melepak umah aku siang malam.. huuu

tak lama pastu ok la sket ujan. boleh la gerak, tapi tetibe motor dia wat hal plak. tak leh nak start. dia kata abis minyak kot. pulak dah. last2 terpaksala kitorg naik auto..haha.

aku berjaya pilih kerusi study yg mantap. yes! tapi sofa dia pilih. dia bli yg baru, tapi yela, negara tempe, stail tempe, sofa yg tahun 80an kat malaysia dulu.. alahai jadilah.. 7k rupee mamat tu abis bli perabot tu.. alah pakai duit deposit aku jugak.. oohh tak sabarnya nak masuk rumah baru.. lagi tak sabar nak tgu org rumah comey datang.^_^

esok sampai la kot mendalah tu. blk auto tu anta aku ke manipal. nasib baik tuan rumah aku yg byr, aku tak bwk duit langsung. haha. pas aku amik moto,aku pun blk umah.. tapi lagi 200m nak sampai umah moto aku plak wat hal. tade minyak haha. terpaksalah aku tolak. dah la time tu ada Reem. dia senyum je tgk aku.. dah le sejuk.. batuk2.. aku tanak demam... lapar pun ada.

p/s: -lain kali basuh awal2 seluar ujan
-cek dulu minyak moto
-jgn makan kurkure arep

3 comments:

Lt. fDanialz said...

smoga pandai jage dri slalu :)

amicus curiae said...

ian dah demam
:(

arip said...

hhaha.. mcm bodo kurkure aku kene blame~