Sunday 20 June 2010

Every day is father's day

pernah dulu masa kecik, abah buat ikan terubuk bakar, punya syok nye aku mkn cicah air asam, sampai licin aku balun.. tibe2 aku tercekik tulang. terubuk mmg byk tulang.. mcm2 aku try, telan nasik la, minum air, korek2 tak ilang2 jugak. time tu aku tak tau heimlich manuever..

bile ngadu kat abah, dia amik satu senduk, pastu dia bubuh air, pastu dia baca sumting, pastu dia tipu kat air dlm senduk tu. "nah minum! baca selawat dulu", aku pun ikut, minum sampai habis, "tapi ada lagi ni abah" aku cakap. abah kata, g baring tdo, nanti ok la.. esoknya aku bgn tdo dah ok... :)

im presenting to u, my abah:



Selamat hari abah.
U are a great dad,
i like to go back and help u in kebun
i want to taste buah longan yg dah masak
i want do vegetable picking with u
i want to drive for u
i just wanna spend time with u
"dad-son time" hehe
i want to have bbq with u, berkelah kat pantai, sungai.
im sorry if i ever hurt u
u are so cool
pandai buat rumah,
pandai baiki mcm2,
pandai menjahit,
pandai memasak,
pandai bela ikan,
pandai wat kolam n pondok,
pandai berkebun,
pandai agama, etc2
i want to learn so much thing from u
i want to see your face
i love u
i miss u


p/s:
  • tak lama pastu abah ada buat "air senduk" utk anak cikgu yg tercekik, abis je minum terus ok. maybe time tu aku byk dosa kot..
  • alis tak pandai2 lagi menjala.. abah ajar byk kali dah. blk nanti abah kene ajar sampai pandai.
  • pls take care of yourself..
  • i want to be a great, cool, amazing dad like u.. ^_^

2 comments:

amicus curiae said...

u're a good son because our dearest abah is a great man...and you're one good person because he taught you to be one :)

Alhamdulillah for Abah.

mr K said...

:') suke sgt kat abah. want to be like him.