Tuesday 8 June 2010

makan..

arini aku makan megi je tgh hari.. bukan sbb takde duit, tapi sbb tak lalu.. dah bosan dgn makanan kat india ni. bak kata vincent: only color different, taste all same. (dalam loghat india dia). your choice, dollop, chef inn, dishes, seif palace, snack shack, fish max etc2 adalah kedai mkn yg ada kat manipal ni. tapi bila perut nk mskn isteri tersayang.. sedap n mahal camne pun takde selera..

mlm kelmarin aku, nooh, n acap makan kat basil. mkn nasi ayam ala malaysia sket.. jiji tak dtg sbb demam, dia soh tapau mi goreng mamak satu.

Nooh: mi goreng mamak dia tak sedap la..
aku: ok ape, boleh tahan la..
Acap: dulu lagi sedap..
aku: semua benda, bila 1st time mmg sedap.. mana2 pun
Nooh: aku tau ape benda yg bila kita mkn makin sedap? makanan kat syurga nanti.
aku: pandai!!


makanan kat syurga kita takkan jemu, takkan bosan, kali pertama dah sedap gile, kali kedua mkn bertambah sedap. kita mkn beratus2 kali pun rasa dia makin lama makin sedap. lagi bestnye, kat syurga takyah g bilik air nk berak ke ape.. so mkn byk2 akan puas dgn kesedapan, pastu nk makan lagi.. pastu makan lagi.. pastu makan lagi..woo takleh bygkan!!

nooh penah tanya aku last week. kalau kita mintak ape saje bleh dapat ke? mcm mana pulak kalau ape yg kita mintak tu berlawanan dgn permintaan ahli syurga yg lain. Allah bagi wish kat dua2. dua2 org akan dapat ape yg dorg wish..sorg nk mkn nasi ayam dapat la nasi ayam, yg sorg lagi nk mkn mi goreng mamak, dapat la dia. takde gaduh2nye.. sbb Allah kata "illa qiilan salaaman salaama". penghuni syurga ni akan kata benda yg baik2 je... :)

sambung blk trilog tadi..

aku: selain kat syurga, ada satu lagi tempat yg kita mkn non stop
dorg: katne?
aku: kat neraka.. Allah tumbuhkan pohon zaqquum yg berduri utk penghuni neraka..


yg mana Allah kata, mereka ni akan makan sampai kembung perut dorg. dorg tau benda tu sakit, pedih nak ditelan, tapi dorg mkn jugak non stop.. pastu Allah tambah pulak dgn air panas yg menggelegak.. yg mana dorg ni akan minum mcm unta yg kehausan.. dgr pun dah ngeri..

abis dah usrah tak formal kitorang.. kitorg byr bil n balik.. mlm tu n pagi esoknye aku sakit perut.. byk kali ke toilet.. teringat abu bakar penah ckp bile kaki dia berdarah tersepak tunggul;

"Dah bape hari dah aku susah hati sbb takde musibah/penyakit dtg padaku..seolah2 Allah lupa padaku yg telah byk buat dosa.. Alhamdulillah arini kaki aku berdarah, semoga Allah ampunkan dosaku.."

teringat kisah tu, aku senyum menahan sakit perut.. :')
..................................................................................................




oh, look what daddy bought yesterday!!!!



comeyyyyy... nak gigit2 je.. huhu siap dgn thermometer tu... ^_^

5 comments:

alonq_exe said...

aish tengok member da nak jadi bapak ni, teringin plak nak beli baju budak2 gak. aahahahaha.

amicus curiae said...

ei nyomei!

p/s: abg kenapa cadar sesame street tu dah warne kelabu? lama tak tukar ek? bucuk!

mr K said...

Q: ko bli la.. pastu bg kat aku.. cepat la.. hahaha

cyg: eh mana ada.. tu efect lampu tu..mmg malap sket lampu bilik ni.. (hehe kantoi...) :P

Hilmi Mahmud said...

terbaik la entry ko. baju baby tu pun comel gak. waaaaaaaaaa

mr K said...

eh falih... rindu aku kat ko.. mentang2 la dah ada org baru.. tak layan aku skrg ni.. hahaha~

baru nk start menulis blk.. kalau salah tolong tunjukkan..