Monday 1 August 2011

boo boo booom

Alahamdulillah aku berpeluang tgk Malaysia vs Chelsea aritu kat bukit jalil. bersama arip, sherry, shawn, sakok, ustad, didi n abg bob. thank u kepada penaja sbb bagi kitorg tiket percuma. walaupun penat tawaf stadium, tapi berbaloi la. walaupun ada org kata game tu bosan, tapi bg aku Chelsea main dgn penuh bergaya. cuma bak kata Mourinho, Malaysia parking bas dpn pintu gol..mana nk gol. oh keeper Msia sgt cekap malam tu. Torres menghampakan. si botak hairudin omar buang karan je. huhu. gol je yg kurang malam tu. gameplay mantap je. heh!

yg agak lainnye game tu, ialah kehadiran player chelsea, Yossi Benoyoun. pemain bola rakyat Israel pertama yg bermain kat Malaysia. tau tak ape jadi malam tu? oh mamat ni kene boo je sepanjang game tu. setiap kali dia tendang, gelecek, buat skill, throw in, mesti dia kene boo. sepanjang 45min separuh masa pertama dia kene boo je. memula aku pun boo jugak (darah muda) tapi lama2 aku jadi kesian kat dia, aku stop.

org2 yg boo (termasuk aku yg mula2) ni.. ambil keputusan utk boo mamat ni sbb dia warganegara Israel. sbb kita tau yg Israel ni wujud di tanah haram. yg dorg amik secara paksa drpd rakyat palestine. yg Rejim ni, secara berleluasa membunuh, mengebom kanak2 n org awam palestine. dan kita sedia maklum, negara kita ni mmg tak iktiraf Israel sbg sebuah negara. dorg amik secara paksa, so dorg kene pulangkan balik. n dalam quran pun kata puak2 yahudi n nasrani ni mmg jahat.

tapi aku yg sibuk memboo dia mlm tu tertanya2. betul ke cara boo ni?

org: padan muka. ni msg kepada Israel. biar dorg tau betapa bencinya kita pada dorg.

tu org cakap..betul jugak.

org lain: ala biasa la dlm bola sepak kene boo.. terry pun kene boo. rooney pun kene dulu..tu baru krisis kecik2.

mmm.. logik2

orang-orang: dah semua boo.. aku pun boo la skali. support beb! bagi happening sket.

haaa pening ade la...


tu la serba sedikit komen org yg mengboo encik benoyoun ni. kebanyakan mereka org Islam.

yg tak boo?

depa kata ni football, benoyoun takde kene mengena pun dgn Israel punya polisi. dia nk main bola je. bola dgn politik mana bleh samakan.

tu depa ckp.


tertanya2 jugak aku.. Malaysia tak iktiraf Israel, tapi macam mana sorg ni boleh terlepas? tapi kan, kalau tak kita firm, tak bagi rakyat Israel masuk, mesti takleh masuk punya. (lawyer scorpene dari France pun dia halau balik).. haaa ni mesti Malaysia bg punye. so bila kita dah benarkan, patut ke kita layan dia camtu? dgn boo mcm tu? tak silap aku, org yahudi zaman nabi dulu mcm2 benda buruk+teruk dia buat kat nabi. ada nabi boo? aku rasa tak patut je la...sket2 udah le kut.

aku dok perati jugak la mana tau ada bendera Palestine terpasang kat stadium malm tu.. takde pulak. tgk jugak mana tau ada bendera anti israel malam tu.. takde jugak. kita syok dok balun starbuck(sedap gile kot) n McD tiap2 ari rilek je. yg dtg awal stdm malam tu, yg smyg ntah ke mana..(yg tak smyg la..) tak ingat. yg bukak selambe je pakai short, tak pakai tudung, tapi dgn semangatnye membooo rakyat Israel. "respek!"

so, tak boleh ke boo dia? ntah le saya... yg boo nk tunjukkn sokongan pd rakyat palestin n tak puas hati pada rejim zionis, boleh kut. tapi byk lagi kita tak buat.. byk lagi yg kita boleh buat..utk tunjukkan sokongan kita, rasa kasih kita pada saudara kita. at least kan, dunia tau la yg rakyat msia ni mmg tak suka israel. eh chop, abis yg tak boo tu? oh depa ni maybe ada cara lain yg menunjukkan yg depa ni anti israel. so watpe nk booboo org. sedangkan depa lagi efective lawan israel. yg takde alternative, dorg ni maybe belum ada kesedaran. maybe dorg ni ingat isu palestine-israel ni kesinambungan perang salib, ni hal agama islam n yahudi. oh bukan sekadar tu. ni isu org rampas hak n rumah n tanah rakyat palestine, buat macam harta sendiri, buat tembok tak bagi lalu, isytihar negara sendiri, tak pulang2kan balik.

bak kata bahasa KL Gangster: Lu langgar tempat gua, lu pijak2, lu ingat gua bleh cool? gua langgar balik, gua sengat2 la.

yg ikut2 boo? oh tu geng najib. ikut je rosmah ckp ape. heh. :


  1. ni pendapat aku je. boo ni mmg best, tapi kalau kita kene? Israel, rampas tanah org mmg best, tapi kalau lu ke?
  2. kalau salah or tak puas ati dgn gua, lu jumpa gua kat tempat biasa! lepas solat solat terawih! selamat menyambut ramadan!

1 comment:

Anonymous said...

Syabas..
post yg menarik..
keep it up!!
KTBFFH