Monday 17 November 2008

Spaghetti alla Bolognese

hari ni ada gotong royong masak spaghetti di white house.
dah lama dah aku teringin nk mkn bedalah ni. so aritu aku mintak resepi dari my darling syg, mcm nk buat Spaghetti Bolognese ni.. aku tau my dear terrer bab spaghetti ni sbb aku penah mkn dia masak.. sedap giler..sbb tu la aku mintak resepi dari dia.

so aku pun bli la brg2 kat serata manipal ni.. mahal nk mampos brg2 dia.. ada la dkt 700rs. tapi mkn punye pasal no hal la.. dah kebulur dah haha!

sekitar pukul 10pagi after kalah bola tampar pagi tu, aku pun blk le umah. cdg nk wat sendiri je semau, tapi lepas potong bwg nangis2, aku msg fal n din dtg tolong. pastu ramai plak le yg dtg menolong same2. ustad, arep pun ada.

senang je nk masaknye, yg penting ko kene ada tgn yg pro mcm aku.. haha!
nasib baik fal ada oregano dari malaysia.

smlm aku ada bli caramel jugak, so kitorg wat le caramel tu sbg desert. pergh!

gotong-royong bergambar:


kelihatan din sedang memotong rakan2nya:


mince meat yg sedang dimasak:


fal bersama spaghetti yg dah direbus:


bolognese sauce yg menggiurkan:


Spaghetti alla Bolognese sedia dimakan:

waaaaa sedap woooooooo!

walaupun kat india ni serba kekurangan, tp kitorg berjaya jugak masak spaghetti yg sedap! mmg bestla! lama tak mkn camni.. rindu sungguh aku pada malaysia dan si dia di sana.. thanx sbb ajar! ^_^




kepenatan selepas bergotong-royong:
(sapela yg amik gambar ni)



terima kasih kepada semua yg membantu.

p/s: -pasni kalau nak lagi kita share duit ye? haha!
-aku membusykan diri sbb my dear darling g camp.. i miss her so much!

4 comments:

david santos said...

Excellent posting!
Nice photos! Pretty faces and good food!!!! Terima Kasih!!!!
Have a nice week!!!!!!!!!

mr K said...

david: lol. we really enjoyed our food..yummy!

amicus curiae said...

wah wah nampak sedap!!

:P nak resipi ape lg boleh mintak..anything for cik abg yg rambut lion itu..hehehe.

:O skrg teringin nak mkn pasta..malangnya im supposed to go on a diet.....

mr K said...

lion mkn spaghetti. haha! bukan nmpk je sedap, rasa pun sedap. hihi.

takyah diet2, u are beautiful cyg.