Friday 28 November 2008

Mumbai terror

bandar bollywood, Mumbai diserang. seramai 101 org terbunuh dlm serangan yg didalangi oleh terrorist ni.. sampai skrg masih berlanjutan tembak-menembak dan bom-mengebom. i hope everything will be ok as soon as possible.

gambar di sekitar tempat kejadian:




siapa yg serang? siapa yg terrorist sebenarnye?

"The attacks were claimed by a previously unknown group calling itself the Deccan Mujahideen in an e-mail to news organisations. Deccan is an area of southern India."-yahoo.com

aku sgt tak sukakan keganasan, terrorist, kezaliman dan mcm lagi. tapi aku lagi tak suke bile dorg yg bangang ni.. guna nama ISLAM, JIHAD, MUJAHIDEEN dlm melakukan keganasan ni.

1)islam itu cantik, peace. tapi sbb korg bangang sgt.. org dah anggap islam itu kotor, terrorist.

2) jihad tu jln menuju syurga, cita2 tertinggi bagi setiap umat islam. tapi ko gunakan tu utk bunuh org awam. bom sini sana. kalau time nabi n sahabat berjihad dulu, pokok pun dorg tak tebang. ni apetah lagi bom! cek balik cara2 berjihad!

3)mujahideen tu ialah org2 yg berjihad. "aiz a'zizan au maut shahidan" sama ada ko menang dgn bergaya ataupun ko mati shahid. tu dia mujahideen. tapi kalau dah wat lagu ni, menang pun org nyampah+nyumpah, mati pun mati katak.

penat je org kat lua sana, ustaz2, ulamak2, pemimpin islam sibuk nak hapuskan islamophobia.tiap2 hari cuba nak bagitau org kafir ni, islam itu indah, best, peace. tak sukakan keganasan, tapi kerana ke"pandai"an korg ni, sia2 je usaha dorg ni. silap2 orrg yg nk masuk islam pun tak jadi sbb tgk korg.

pasni makin teruk la umat islam dicerca, org yg pakai tudung dipandang "slack", yg rumah kene baling batu, anak2 nk g sekolah tak boleh. byk lagi ah. kalau kat msia ok lagi. kat india ni? kat uk nun? ce korg fikir sampai la ni, umat islam ditindas. iran nk wat projek nuclear utk electric dorg pun US dah kata nk wat bom atom utk terrorist. korg punya pasal la(contoh).

aku tataw la ni propaganda yahudi ke tak, mana tau dorg saje nk burukkan nama islam. ada gak kemungkinan tu. tapi aku ttp tak suka bila gunakan islam, jihad, mujahideen atau apa2 je yg berkaitan dgn agama yg suci ni utk keganasan.

aku tau semangat korg tinggi utk berjihad, aku tak halang, entry ni pun bukan khusus untuk kamu.. tapi aku nk kamu ikut je cara nabi berjihad. nabi tu org 1st masuk syurga. jihad ni jalan ke syurga, tapi kalau tak ikut leader btol2, silap2 boleh melencong ke neraka. nauzubillah

aku kagum semangat korg utk berjihad. aku harap aku akan ada kekuatan utk berjihad. semoga kita semua tergolong dlm gol yg confirm msk syurga ni. wallahua'lam. semoga mereka yg benar2 berjihad mendapat syurga Allah. ameen.

"aljihadu sabiluna, almautu fi sabilillah asma amalina"

ajar anak korg lagu di atas.. nak lirik penuh mintak kat aku.

p/s: pls note the "Quote of the Day" column on the top right. updated everyday!

4 comments:

amicus curiae said...

its always about one segment's want of attention and one-track motive.

tak pernah fikir consequences.

p/s mumbai..
now i worry :(

mr K said...

yeah. then everybody will blame us muslim. sigh

dont worry my dear, everything will be fine, soon.

ShahRezaL said...

hmm ape dah jadik nie.. seriusli ak agak concerne gak la ape yg dah belaku.. at da 1st place asal dorg nk boom mumbai eh? btoi ke ape ak bc yg dorg boom mumbai sbb org kasta tgi india nie duk pakse org2 bwh masuk christian.. n dorg duk bakar masjid .. ye ke? ak pun tak tau sgt ttg nie..

mr K said...

walau ape pun.. matlamat tak halalkan cara..

if what u say truly happened, i pray for their place in hell.