Tuesday 17 June 2008

leaking oh leaking

Ingat tak aku dah btau korg yg skrg ni musim hujan..kalau ikut logik akal aku, hujan=air, hujan lebat=air byk, tapi ni lain plak jadinya kat umah aku sejak lebih kurg seminggu lepas. rumah aku mengalami gangguan bekalan air di musim hujan...

celeena a.k.a white house @ rumah aku

akibatnya kdg2 terpakse aku g umah din or gish, menagih simpati air dorg.. betul la kata org, takde letrik ok lagi..ni takde air susah.. untuk makluman korg, air kat india ni free.. cuma kena byr maintainence dia je.. itu yg tak puas ati tu bile air takde, bukan kitorg tak byr pun.. so kitorg pun berbincang dgn tuan tanah bg settle ini problem..

akhirnya, hari ni dtg 2-3 org mamat betulkan apa ntah kat blkg umah aku. bile keje siap, kitorg test air, huiyo bukan main laju lagi.. syiok laaa. nikmat yg lama tak dikecapi, mandi air yg laju dari shower..huhu!

tapi bak kata org tua, malang tak berbau.. elok je aku tgh baru nk study, housemate aku panggil aku. "ada leaking la.. abis melimpah sampai ke depan" bila aku turun mak ai.. byk gile air, kua ikut dinding, dari celah suis. aku rasa2 dinding dah mula lembap.. bunyi air kua pun kemain kuat lagi kedengaran, rupanya kat atas toilet bwh ada bocor..

arep kata dah macam kolam dah air bertakung

air melimpah tak henti2 menyebabkan aku terpaksa call land lord.. dia pun terkejut sbb 1st time jd kat umah ni cmni.. dia kata maybe sbb kitorg psg air panas masa takde air aritu.. (bukan salah aku). dia pun pggil plumber dtg check ape yg tak kene. check punya check, dia tak dapat settlekan mlm ni.. esok jugak baru bleh dia repair..

dgn jasa baik encik plumber, dia tolong tutup paip utama utk elakkan leaking ni... maka, dgn ini aku isytiharkan pagi2 esok kitorg akan serbu rumah2 jiran yg berdekatan untuk kembali menagih simpati air dorg... :(

kelihatan encik A menyapu air dgn penyapunya..

"68. Maka terangkanlah kepadaku tentang air yang kamu minum.69. Kamukah yang menurunkannya atau Kamikah yang menurunkannya?70. Kalau Kami kehendaki, niscaya Kami jadikan dia masin, maka mengapakah kamu tidak bersyukur?"
-al-waqiaah-





p/s: thanx to arep yg rajin menyapu.. land lord yg tlg pggil plumber, vincent yg tlg dtg tgk, last2 dia pun menyapu skali, plumber yg stopkan leaking, maruk yg dok kat bilik (lambat perasan), n abbas yg kat libry..

10 comments:

amicus curiae said...

teruk rupanya..smlm btau b gelak2 je..ingatkan sikit,rupanya banjir!
=P smga urusan dipermuhdakan.
cikit je ujian ni,cyg sabar tau.
Allah provides.

mr K said...

sbb dalam senyum ada sabar..n i know u are with me. :) maybe esok baru siap keje baik pulih ni.

amicus curiae said...

esok??? habis bucuk sampai esok laa ni! hehe

Hilmi Mahmud said...

innalillah...ada la hikmah yer tuh...
sronok x ko berenang???? huahuahuahua.... =P

mr K said...

haha nak buat camne.. mandi air ujan la kut. hihi.

berenang ape ni falih?

Hilmi Mahmud said...

dah banjir mesti berenang.. baru best... =D

mr K said...

tu banjir.. ni leaking.. leaking ni maksud dia bocor @ melimpah.. banjir omputih cakap flood..haha

Anonymous said...

aku nak swimming umah ko boleh?

mr K said...

hafal al-waqiaah dulu

Anonymous said...

dah hafal dah.. boleh tak berenang?